Akciger Ampiyemi Plörezi

- Ates ve gece terlemeleri
- Kilo kaybi
- Nefes darligi
- Derin nefes alindigi zaman gögüs agrisi.

Normal olarak plevra boslugunda sadece ufak bir miktar kayganligi saglayici sivi vardir. Akcigerinizi çevreleyen plevra zarinin iki tabakasi arasindaki bosluga plevra boslugu denir. Ampiyem (plevra boslugunda cerahat) eger bu boslukta enfeksiyon varsa ve cerahat toplanirsa meydana gelir.
Enfekte (mikroplu) sivinin birikmesi akcigerimize basinç yapar bu da eger sivi miktari yeteri derece çoksa nefes darligina yol açabilir.

Plörezi nedeniyle derin nefes aldiginiz zaman gögüs agrisi hissedebilirsiniz. Bu genellikle hastaligin baslangiç devrelerinde meydana gelebilir. Fakat daha fazla sivi olustuktan sonra kaybolabilir. Eger sivi birikim azsa, hiçbir belirtiniz olmayabilir. Buna ragmen kuru bir öksürük, ates, gece terlemeleri ve kilo kaybi da meydana gelebilir.

Genellikle ampiyem bakteriyel pnömoni, akciger absesi veya belirli bazi diger solunum yolu enfeksiyonlari sonucu veya gögüse bir travmadan sonra veya gögüs ameliyatindan sonra bir komplikasyon olarak meydana gelir. Ampiyem teshisini dogrulamak için doktorunuz, torasentez yapabilir, bu islemde gögüs duvarindan içeriye, plevra kavitenizden bir sivi örnegi almak için bir igne batirilir.

Tedavi
Antibiyotik tedavisinden ve enfeksiyonlu sivinin gögüsten drene edilmesinden (akitilmasindan) ibarettir, Doktorunuz enfeksiyonlu maddenin kültür sonuçlarina göre en etkili olarak antibiyotigi verecektir.

Ameliyat
Plevra boslugundâki sivi akiciysa, birkaç kez igne ile girip bosaltilabilir(torasentez),Ancak, yeterli miktarda sivi bosaltabilmek için, çogu kez torakostomi (lokal anestezi ile gögüste bir kesi yapilarak, siviyi bosaltmak için bir tüp sokulmasi) gerekli olur.

Eger bu girisim basarili olmazsa, hasta bölgeyi çikarmak için genel anestezi altinda torakotomi(gögüs duvarinin açilmasi) yapilabilir. Kalinlasmis plevra zari ile sinirlanmis akciger, ameliyattan sonra tekrar genisleyebilir.