Adet Düzensizligi Kadin Vaginal Kanama

Kadın Hastalıkları ve DoğumTarih: June 12, 2011 11:24 1 Yorum

Adet kanamasinin normal periyodunun disinda agir olarak geçmesi, sik olmasi veya düzensiz olmasi düzensiz adet kanamasidir. Adet kanamasi düzensizliklerinin yaklasik %25′i üreme organlari ile ilgili hastaliklardan kaynaklanirken, geri kalan %75′inde hormonal düzensizlikler düzensiz adet kanamasinin sebebidir. Ergenlik öncesi veya menopoz sonrasi vaginal kanama olmasi, mutlaka arastirilmasi gereken ciddi durumlardir.

Düzensiz vaginal kanamanin hormonal olmayan sebepleri arasinda; cinsel organlarda travmaya bagli kanama, rahim veya rahim agzi iltihabi, rahim myomlari, adenomyozis hastaligi, rahim iç zarinin iyi huylu veya kanser türü hastaliklari sayilabilir. Düzensiz vaginal kanamasi olan kadinlarda yas önemlidir. 40 yas öncesi olan düzensiz kanamalar çogunlukla hormonal nedenlerle iken 40 yas sonrasinda hormon disi sebeplerle olma ihtimali yüksektir.

Rahim içi araç kullanimi (spiral), dogum kontrol hapi veya aylik dogum kontrol igneleri kullanimi da düzensiz vaginal kanama yapabilir. Gebeligin erken dönem komplikasyonlari da (sözgelimi; düsük, dis gebelik, mol gebeligi) kanama sikayeti yapabilir.

Düzensiz adet kanamasi yakinmasi mutlaka bir jinekoloji uzmani tarafindan degerlendirmelidir. Muayene sirasinda kanamaya neden olabilecek faktörler tek tek gözden geçirilir. Vagina, rahim, yumurtaliklar degerlendirilir. Ultrasonla rahim ve yumurtaliklara ait tümör varligi arastirilir. Ayni yöntemle rahim iç zarinin kalinligi ölçülür. 40 yas sonrasi kanamanin bariz bir sebebi saptanamamissa rahim iç zarindan biopsi yapilmasi gerekmektedir. Bu sekilde rahim iç zarinin yapisi mikroskopik olarak degerlendirilir, rahim kanseri arastirilir.

Kanamanin sebebi üreme organlarindan kaynaklanmakta ise yani hormon düzensizligi degilse tedavi nedene yönelik olarak yapilir. Sözgelimi rahim myomlari varsa ameliyat tedavisi uygulanir. Tüm bu arastirmalar sonucunda kanamaya neden olabilecek bir hastalik saptanmamissa adet düzensizligi hormonal dengesizlik nedeni iledir. Bu durumda adet düzenleyici ilaçlarla kanamalar düzene sokulmaya çalisilir. Bu tedavide çogunlukla dogum kontrol ilaçlari kullanilmakta ise de alternatif ilaç tedavileri de mevcuttur.

1 Yorum to “Adet Düzensizligi Kadin Vaginal Kanama”
  1. şengül koray says:

yorumum yok ama şikayetimi yazmak istemiştim… sürekli ağrı ve kanamama oluyor 8 gün sürğyor 2.. 3 gün sonra tekrar kanamam geliyor kasıklarımda ağrılar var….hemoroitde vartek tarafta bir tanehemoroit ilacları kullandım faydasını görmerdim yaşım 36 iki cocuğum var yardımcı olursanız sevinirim… esen kalın