Nöroloji & Ağrı Tedavisi

Nöroloji ve Ağrı TedavisiTarih: June 12, 2011 11:24 Yorum Yok

Ağrı ağrılar kas eklem ağrıları

Ağrılar : Ağrılar aslında bir nimet olup vücudumuzda ortaya çıkan rahatsızlıkları haber veren alarm sistemleridir. Sağlığımız yerinde iken, iç organla

Ağrı tanımı etkileri

Ağrı olayı, ince sinir sistemimizle, beyin, kas sistemimiz ve dolaşım sistemimizle doğrudan ilgilidir. Ancak bu iletişimin sırları tam olarak çözülebi

Alzheimer hastalığı

Belirtiler: – Yavaş yavaş yakın geçmişteki olayları unutmak ve yeni bilgileri öğrenememek. – Gittikçe artan kendini tekrarlama eğilimi, cisimler

Alzheimer hastalığı bunama

50′li yaşlardan sonra başlayan ve kadınlarda daha fazla görülen hastalıktır. Unutkanlıklarla başlar, yakın geçmişteki unutma ve yeni bilgileri öğrenme

Alzheimer hastalığı unutkanlık

Alzheimer hastalığı, beyindeki sinir hücrelerinin dejenerasyonuna ve beyin

dokusunun büzüşmesine neden olan bir durumdur. Beynin düşünce, bellek ve

Ateşli nöbet havale

Ateşli Nöbet (Havale) Belirtiler – Ateş sırasında kısa süreli bilinç kaybı ve konvülsiyonlar. Ateşli nöbet bir çeşit grand mal nöbetidir.

Baş ağrıları

Aşağı yukarı herkesin zaman zaman başı ağrır. Birkaç saat üst üste televizyon izlerken, kuşkusuz ki bir sürü ağrı kesici reklamı görürsünüz. Baş ağrıl

Baş ağrısı baş dönmesi

* Baş Ağrıları Vücudun idare merkezi beyindir. Keza bizi hayvandan ayıran “akıl nimeti”nin merkezi de beyindir. Dolayısıyla ister fiziksel

Baş ağrısı migren ağrısı tedavisi

BAŞ AĞRILARI : Vücudun idare merkezi beyindir. Zira bizi hayvanlardan ayıran akıl nimeti nin merkezi de beyindir. Dolayısıyla ister fiziksel ister

Beriberi b1 vitamin eksikliği

Vücutta B1 vitamini eksikliği sonucu ortaya çıkan bir metabo­lizma hastalığıdır. B1 vitamini, karbonhidrat metabolizmasında­ki pirüvit

Beyin felci spastik ekstrapiramidal atonik

Beyin felci, çocukluk döneminin en yaygın olarak görülen sakatlık nedenlerinden

biridir. Doğum öncesinde, sırasında veya sonrasında merkezi sinir si

Beyin tümörleri

Belirtiler: – Yeni başlayan baş ağrıları; – Kusma; – Halsizlik ve letarji; – Kişilik (huy) değişikliği; – Çift görme; – Kol ve bacak

Bunama alzheimer hastalığı

♥ BUNAMA (ALZHEİMER HASTALIĞI) : • Bunama (alzheimer hastalığı) 50 li

yaşlardan sonra başlayan ve kadınlarda daha fazla görülen bir

Çocuk felci

Poliomyelit (Çocuk Felci) Belirtiler (Akut, felç yapan şekli için): – Ateş ve başağrısi; – Boyun ve bel tutulması; – Adele zayıflığı;

Duramater altı kanama

Belirtiler: – Bir kafa yaralanmasından sonra sürekli veya gelip giden başağrısı uyuklama nöbetleri ve şuur bulanıklığı gibi durumlar. – Vücudun

Ensefalit hastalığı

Belirtiler: – Dalgınlık, uyuklama ve tutarsız davranışlar – Ani ateş – Şiddetli başağrısı – Bulantı ve kusma – Tremör (titreme) – Be

Epilepsi sara hastalığı

Beyin sinir hücrelerinin anormal elektrik yayması ile oluşan bilinç değişimi, motor hareketler, duygu ve davranış bozuklukları ile belli olan geçici k

Epilepsi sara havale nöbeti

Epilepsi ( sara ) : Beyin sinir hücrelerinin normal elektrik yayması ile oluşan bilinç değişimi, motor hareketler, duygu ve davranış bozuklukları ile

Epilepsi sara nöbeti tedavisi

Epilepsi (nöbetleri), beyindeki ani elektriksel aktivite artışları sonucu

meydana gelen ve beynin normal işlevlerini hasara uğratan bir durumdur.

Esansiyel tremor titreme hastalığı

Esansiyel Tremor (Titreme) Hastalığı Belirtiler: – Ellerinizin, kolunuzun, başınızın, dilinizin veya gırtlağınızın ritmik, gidip gelen hareketle

Felç inme hastalığı

Beyin ve sinir sisteminin beslenme yetersizliği sonucu ortaya çıkar. Sinir hücrelerinin oksijensizliğe ve kan şekeri düşmesine tahammülü birkaç dakika

Felç inme beyin damarlarında tıkanma

felç (inme) : Beyin ve sinir sistemin beslenme yetersizliği sonucu ortaya çıkar. Sinir hücrelerinin oksijensizliğe ve kan şekeri düşmesine tahammülü b

Felç vasküler bozukluklar

Felç (İnme) ve Vasküler Bozukluklar: Beyniniz kalbinizin taze kan çıktısının yüzde 20′sine ve kanın oksijen ve glikoz muhtevasının yüzde 20′sine ih

Gebelik epilepsi sara

Epilepsili bir hanımın gebe kalması durumunda ilaçları daha dikkatli kullanması gerekir. Geçireceği nöbet, kullandığı ilaçlardan daha zararlı olabilec

Gençlik dönemi intiharları

20. Yüzyıl’ın çoğunda intihar oranları yaş ilerledikçe arttığı, orta yaşta aynı seviyede kaldığı halde, 1960′larda bu giriş değişmeye başladı ve şimdi

Grand mal nöbeti

* Grand Mal Nöbeti Hastalığı: Belirtiler – Konvülsiyonlarla bilinç kaybı olayı; Grand mal nöbeti bilinç kaybı ve yere düşmeyle başlar. Arkasınd

Havale nöbeti bilinç kaybı

Ateşin hızla yükselmesi bilinç kaybına sebep olabilir. Bu durumlarda çocuğunuzu

yere yatırın ve yanında kalın. Hemen doktor çağırın. Ailenizde ateşl

Inme geçici iskemik atak

İnme, beynin bir bölgesinde, kan akışının engellenmesi ya da beyindeki damarlardan kanın dışarı sızmasıyla ortaya çıkan bir hasardır. “İnme” terimi, o

Karpal tünel sendromu

Bu hastalık ellerde ve parmaklarda ağrı ve uyuşmalarla başlar. Bu belirtiler kollara doğru da yayılabilir. En çok kadınlarda görülür. Genellik

Karpal tünel sendromu

Bu hastalık ellerde ve parmaklarda ağrı ve uyuşmalarla başlar, Bu belirtiler kollara doğru da yayılabllir. En çok kadınlarda görülür. Genellikle bir

Kronik ağrılar ağrı merkezleri

* Kronik Ağrı Hastalığı: Belirtiler – En az 6 ay ağrı ile aşırı ilgilenmek, – Bu ağrıya sebep olabilecek hiçbir fiziksel bozukluğun veya yara

Menenjit hastalığı

Belirtiler: – Ateş, şiddetli başağrısı veya kusma; – Dalgınlık veya uyuklama; – Boyun tutulması. Acil Belirtiler: – Dalgınlık veya

Migren baş ağrısı tedavisi

Yarım baş ağrısı anlamına gelir. Çeşitli uyaranlarla (stres, yorgunluk, açlık, tokluk, gürültü, sigara dumanı, bira ve şarap gibi alkollü içecekler, e

Migren hastalığı ağrılar

Multipl skleroz hastalığı

* Multipl Skleroz Hastalığı: Belirtiler: – Bir veya daha fazla kol ve bacakta uyuşukluk (hissizlik) zayıflık veya felç. – Bir gözde görüş bo

Multipl skleroz ms multiple skleroz

• Multipl skleroz merkezi sinir sisteminin (beyin) zararlı kabul ettiği çeşitli unsurlara karşı oluşturduğu cevabın ortaya çıkardığı belirti kü

Nörolojik hastalıklar

* Titreme (Tremör) Hastalığı: El ve ayaklarda bazen tüm vücutta istemsiz ritmik düzgün hareketler olarak tarif edilir. İstirahatte veya bir

Parkinson hastalığı

Beyinde hareketi sağlayan ve koordine eden bölgenin fonksiyonunu yapamaz hale gelmesi sonucu ortaya çıkar. Belirtileri Vücut hareketlerinin

Periferik nöropati hastalığı

√ PERİFERİK NÖROPATİ HASTALIĞI: • Periferik nöropati çeşitli sebeplerle ortaya çıkan ve kuvvet azlığı, duyma zayıflığı gibi belirtiler

Sara krizi epilepsi nöbeti

Sara krizi (epilepsi nöbeti) nedir? Kronik bir hastalıktır. Doğum sırasında

yada daha sonra herhangi bir nedenle beyin zedelenmesi oluşan kişiler

Sinir sistemini yapısı

Sinir Sisteminin Çalışması Sinir hücresi, beyin ve sinir sisteminin temel yapısıdır. Her hücre birbirine sinaps denilen kontak noktalarla bağlıdır.

Sinirleri güçlendirme teknikleri

Sinirleri güçlendirme teknikleri Zihnimizi zorladığımızda çeşitli kimyasal reaksiyonlar sonucu beyindeki sinir uçları uyarılarak yeni hücreler

Siyatik hastalığı siyatalji

Siyatik hastalığı ( siyatalji ) : Siyatik hastalığı dördüncü ve beşinci bel