Kalp ve Damar Hastalıkları

Kalp ve Damar HastalıklarıTarih: June 12, 2011 11:24 Yorum Yok

lenf damarları

Lenf, Lenf Damarları Kırmızı kan taşıyan damarların dışında, ayrıca ak kan taşıyan ve adına “lenf damarları” denen bir damar sistemi da

Adams stokes sendromu senkop

Geçici komplet kalp bloğuna (İnfranodal AtriyoVentriküler Blok) bağlı olarak

gelişen ve hipotansiyonla beraber ciddi bradikardi veya asistoliyle son

Anjiyografi anjiyografik işlemler

Anjiyografi vücut damarlarının görüntülenmesi demektir. Damar içine röntgen

ışınlarını diğer dokulara göre daha fazla emen ve kontrast madde olarak

Aort stenozu kalp damar

aort stenozu insidans: Tüm konjenital kalp hastalıklarının %5ini oluşturur. Erkek / kadın oranı 4 / 1 dir. • Patoloji ve patofizyoloji: V

Atrial septum defekti ostium sekundum

insidans; Tüm KKHları içinde görülme sıklığı % 5 – 10 dur. Patoloji ve

patofizyoloji: 1. Defekt fossa ovalis çevresinde olabilir ( Sekundum

Çocuklarlarda aort koarktasyonu

aort koarktasyonu insidans: Konjenital kalp hastalıklarının %8ini oluşturur.E/K: 2/1dir. Patoloji – patofizyoloji: 1. Üst torasik aortada darlık

Dış kalp masajı

Dış Kalp Masajı (Erişkinde) * Dış kalp masajına başlamadan önce hazırlık – Şah damarından nabız kontrol edilmeli (üç parmak şah damarı üzerine

Diyabet

Diyabet, pankreas adlı organın yeterince ya da hiç insülin yapamaması nedeniyle ortaya çıkan bir durumdur. insülin olmadan vücudunuz dışarıdan aldığın

Diyabet tanısı

* Diyabet hastalığına nasıl tanı konur? Diyabet hastalığının tanısı, hastalığın belirtileri ve kan şekeri ölçümleri birlikte d

Diyabet tedavisi

Diyabet tedavisinde ilk basamak olarak tıbbi beslenme tedavisi ve egzersiz önerilmektedir. Yaşam tarzı değişiklikleri yeterli olm

Fallot tetralojisi siyanotik kalp hastalıkları

Siyanotik doğumsal kalp hastalıkları arasında mavi hastalık olarak tanımlanan

Fallot tetralojisi ilk kez 1671de Stensen tarafından tanımlanmış ancak

Hemoroid basur hastalığı

Kalın bağırsağın anüse yakın yerinde meydana gelen şişliğe denir. İç ve dış hemoroid olmak üzere iki şekli vardır. Aşırı şişman kimselerde, kabızlık s

Hipertansiyon

Vücudumuzdaki tüm organlar, sağlıklı bir şekilde işlevlerini yapabilmek için kana, yani kanın taşıdığı oksijen ve besin maddelerine ihtiyaç gösterir.

Kalp hastalığı

Kalp hastalarında en sık görülen yakınmalar, göğüs ağrısı, nefes darlığı, çabuk yorulma, çarpıntı, öksürük, el ve ayaklarda morarma, başdönmesi, bayıl

Kalp hastalığının belirtileri

Kalp kası veya kalbi besleyen koroner damarları, istirahat sırasında yeterli fonksiyon gösterebilir, ancak yorulma sırasında yetersiz kalabilir. Yorul

Kalp iç zarı iltihabı

Kalp İç Zarı İltihabı (Endokardit): Ağır geçen kronik hastalıklardan

sonra ya da ilaç alışkanlıklarının bir yan etkisi olarak ortaya çıkar.<

Kalp kapakçığı hastalıkları

Romatizma, frengi, damar sertliği gibi hastalıklarda kalp kapakçıkları etkilenmekte, iltihaplanma sonucu iş göremez duruma düşmektedirler. Doğuştan ge

Kalp kası iltihabı

Kalp Kası İltihabı (Miyokardit) Ağır seyreden romatizma, grip, çiçek, difteri, tifo ve kızıl gibi hastalıklarda; hastalık yapan bakteriler kal

Kalp krizi

• Kalp krizi, kalp nöbeti olarak da isimlendirilen ciddi bir rahatsızlıktır. • Sebepleri çok çeşitlidir. • Genellikle ağır,

Kalp krizi akut miyokard enfarktüsü

Akut MI (kalp krizi – akut miyokard enfarktüsü) : Uzamış iskemi sonrasında gelişen geri dönüşümsüz kalp kası nekrozudur (ölümü). √ Seb

Kalp masajı

Baygın yatan bir hastanın solunumu durmuş ve kalbin çalış­madığını gösteren belirtiler de mevcut ise; telaşa kapılmadan ve fakat seri hareket eder

Kalp sağlığı beslenme diyet

Kalbin desteklenmesi ve kalp hastalıklarının düzelmesinde tedavi tek başına yeterli olmaz. Kalbe yararlı ve zararlı besinlere dikkat etmek şarttır. Et

Kalp yetmezliği

Kalp yetmezliği

Kalp yetmezliği, sağ veya sol kalpte oluşuna göre, değişik belirtiler gösterir. Sol kalp yetmezliğinin ilk belirtisi, solunum güçlüğüdür. Solunum darl

Kan gurupları farklılıkları

Vücudumuzda yaşantımız boyunca hiç durmadan çalışan bir kasımız vardır. Yani tek bir kastan oluşan kalbimiz. Kalbimiz nefes ile alınan oksijeni akciğe

Kan şekeri endeksi

Kan şekeri endeksi (Glisemi endeksi): Araştırmayı glusidlerin sindirilme hızına göre yapmak yerine, kan şekerinin az ya da çok artmasından yola çık

Kan şekeri nedir

Kan şekeri (Glisemi) nedir? Glükoz organizmanın ana yakıtı olarak kabul edilebilir. Asıl olarak iki çıkış kaynağı vardır. Glükoz, vücut tarafından

Kolesterol kalp krizi yüksek tansiyon

√ Yüksek kolesterolün vücuda verdiği zararlar Kanda aşırı miktarda bulunan

kolesterol yavaş yavaş (yıllar içinde) damar duvarında birikir.

Kolesterol yüksekliği kalp damar sağlığı

Kolesterol nedir? Kolesterol yaşam için gerekli olan mum kıvamında yağımsı

bir maddedir. Kolesterol beyin, sinirler, kalp, bağırsaklar, kaslar, k

Koroner arter hastalıkları iskemi kalp krizi

Gelişmiş batı ülkelerinde ölümlerin en az yarısı kalp damar hastalıklarına ve

bunların ¾ü de atherosklerotik koroner arter hastalıklarına bağlıdır.

Koroner arterlerin anatomisi

√ Koroner Arterlerin Anatomisi Kalbin kanlanmasını sağlayan 2 ana koroner arter bulunmaktadır: Sağ ve sol ana koroner arterler. Bunlar aorti

Kronik lenfatik ve miyeloid

1-KRONİK LENFATİK Orta ve ileri yaştakı erkeklerde daha sık görülen bir lösemi türüdür. Dalakta ve lenf bezlerinde meydana gelen lenfositlerin